Super zdrowe wegańskie kulki mocy bez glutenu i bez cukru

Słodkie, a bez cukru – to wręcz moja dewiza :) Nie powiem, że czasem nie tęsknię za czekoladą, ale obiecałam sobie, choćby nie wiem co, wytrwam te 40 dni, a potem jedynie dodam do swojego menu miód. Wczoraj się ugięłam i wykorzystałam właśnie łyżeczkę miodu do kakao. Najważniejsze jednak, aby mimo małych kryzysów dzielnie walczyć o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Dzisiaj zapobiegawczo przygotowałam sobie super zdrowe, super słodkie kulki mocy. Przepis pochodzi z Ervegan.

Składniki:

2 szklanki dowolnych orzechów i nasion (u mnie orzechy nerkowca, laskowe, migdały, siemię lniane, słonecznik)

1 szklanka daktyli

1 szklanka płatków owsianych bezglutenowych

1 łyżeczka mieszanki przypraw (u mnie cynamon i kardamon)

do obtoczenia: wiórki kokosowe i kakao bez cukru

Daktyle zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na godzinę. Orzechy i nasiona mielimy na proszek (ja wykorzystałam blender, jest głośno, ale szybko), przerzucamy do dużej miski. Płatki owsiane mielimy na mąkę, wrzucamy do drugiej miseczki. Daktyle po godzinie blendujemy na gładką masę. Zmielone orzechy i nasiona mieszamy z papką z daktyli oraz z przyprawami. Gdy masa będzie kleista, dodajemy powoli mąkę owsianą. Z całości formujemy małe kulki, obtaczamy w wiórkach lub w kakao. Tak przygotowaną przekąskę możemy przechowywać przez tydzień w lodówce (w szczelnym pojemniku) albo przez nawet kilka miesięcy w zamrażalniku.

Najlepiej smakują po schłodzeniu, są słodkie, sycące, wegańskie i dla każdego, bo mieszankę orzechów można dostosować do własnych preferencji :)

Yummy, homemade, diet #homemade #glutenfree #bezglutenu #befit #behealthy #bezcukru #sugarfree #diet #healthy #yummy #pornfood #dieta #dietetycznie #vegan

Yummy, homemade, diet #homemade #glutenfree #bezglutenu #befit #behealthy #bezcukru #sugarfree #diet #healthy #yummy #pornfood #dieta #dietetycznie #vegan

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>