Dietetyczne bezglutenowe pieczone placki ziemniaczane

Wydawać by się mogło, że dietetyczne placki ziemniaczane nie istnieją – przecież mamy zawsze karmiły nas ich tłustą wersją. Ja proponuję Wam bardzo uproszczoną wersję placków ziemniaczanych z piekarnika. Ich niewątpliwym atutem jest brak glutenu!

Składniki:

1 kg ziemniaków

2 jajka

sól do smaku

dodatki: jogurt naturalny (ok. 70 g) ze szczyptą czosnku granulowanego

Ziemniaki obieramy, ścieramy na tarce o grubych oczkach (inaczej niż przy standardowych plackach – zamiast ziemniakopaćki uzyskujemy „wiórki”). Zostawiamy na 15 minut, po tym czasie odciskamy, dodajemy jajka, sól i dobrze mieszamy. Rozgrzewamy piekarnik do 220 st., na blaszce układamy papier do pieczenia, a na papierze kładziemy po garstce przygotowanego wcześniej ciasta – ważne aby przed ułożeniem bardzo dobrze odcisnąć w dłoniach każdą porcję ziemniaków. Całość pieczemy około 30 minut (po 15 minutach należy przełożyć placki na drugą stronę). Sama wybieram placki bez cebuli, dlatego nie ma jej w przepisie.

Jeżeli wolicie tradycyjnie smażone placki, do masy dodajcie 1,5-2 łyżki mąki pszennej, aby się nie rozleciały. Jednak w wersji z piekarnika również uzyskacie chrupiące, pyszne i dietetyczne danie.

Ja swoje zjadam z jogurtem naturalnym widocznym na zdjęciu.

dietetyczne placki ziemniaczane

2 myśli nt. „Dietetyczne bezglutenowe pieczone placki ziemniaczane

    1. Justyna Autor wpisu

      Biorąc pod uwagę, że placki składają się tylko z ziemniaków i jajek – około 40-50 kcal jeśli zrobisz takie większe, jak te ze zdjęcia :) W moim przypadku z 1 kg ziemniaków wyszło ich kilkanaście (nie liczyłam dokładnie ile).

      Odpowiedz

Odpowiedz na „~LauraAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>