Dietetyczne ciasto z kaszy jaglanej i jabłek – bez glutenu, bez cukru

Przepis na ciasto z kaszy jaglanej i jabłek pochodzi z bloga Trochę inna cukiernia. Postanowiłam go wypróbować nie tylko ze względu na łatwość przygotowania, lecz także dlatego, że nie zawiera glutenu, cukru, jajek ani innych alergenów. Co w takim razie wchodzi w jego skład?

Składniki:

200 g kaszy jaglanej (surowej)

800 g jabłek (najlepiej odmiany Champion – są słodkie – dzięki temu nie trzeba używać cukru – i soczyste)

pół łyżeczki cynamonu

garść jagód goji

W oryginalnym przepisie pojawiają się rodzynki – ja wybrałam jagody goji ze względu na ich właściwości zdrowotne. Te niewielkie owoce wg naukowców wpływają pozytywnie na odporność, wzrok, mogą obniżać poziom cukru i cholesterolu, a także oczyszczają wątrobę. Warto jednak pamiętać, że nie należy ich spożywać w dużych ilościach – maksymalna zalecana dawka to 5-12 g jagód dziennie.

Przygotowanie ciasta jest banalnie proste – wystarczy dobrze opłukać kaszę jaglaną, aby pozbyć się jej naturalnej goryczki, obrać i zetrzeć na tartce wszystkie jabłka, wymieszać całość dodając cynamon i suszone owoce, przełożyć do keksówki wyłożonej papierem, dobrze ucisnąć i piec w temp. 190 st. około 90 minut. Co ważne, warto także przykryć ciasto papierem do pieczenia – odsłaniamy je około 10 minut przed końcem, aby kasza na górze się nie przypaliła. Tak naprawdę najbardziej uciążliwym elementem jest czekanie na możliwość wyjęcia ciasta z piekarnika :)

Zanim zaczniemy kroić ciasto należy poczekać, aż całkiem wystygnie. W ramach dobrego, zdrowego pieczenia otrzymujemy smaczny dodatek do popołudniowej kawy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>